Escola

QUI SOM

L’Escola d’Escriptura de Lleida la formem un equip de persones que estimem l’escriptura, la lectura, la llengua i la literatura. Pretenem posar a l'abast de tothom una formació integral i de qualitat.

Oferim un ensenyament d’alt nivell de la mà de professors experts en escriptura amb la intenció que tots i cadascun dels alumnes s’iniciïn en l’ofici d’escriure o bé per tal que perfeccionin els seus coneixements. Un espai on, l’escriptura, la literatura, la lectura i el món editorial, es donin la mà.

Coordinació:
Núria Serrate

Claustre de professors:

Teresa Muñoz, Gemma Casamajó, Marcel·la Andreu, Rosario Curiel, Muriel Villanueva, David Marin, Xavier Macià, Àngels Marzo, Maite Alarcon, Miguel Macías, Eduard Ribera, Mertxe París, Laura Bonet

Consell Assessor:
Marta Alòs, Marcel·la Andreu, Josep Borrell, Joan Busqueta, Juan Cal, Ramon Camats, Josep Castellà, Montse Macià, Miguel Macías, David Marin, Josep Maria Maya, Eulàlia Pagès, Miquel Pueyo, Josep Ramon Ribé, Gonçal Serrate, Joana Soto, Joan Ramon Zaballos.

D'ON VENIM

L’Escola d’Escriptura de Lleida fa mesos que s’està gestant. Aquí teniu una mostra de totes les activitats que hem realitzat amb un únic pròposit: el procés creatiu. La primera llavor la vam sembrar l’octubre de l’any passat.

Els dies 10 i 11 d’octubre de 2014, la Seu Vella de Lleida va acollir el simposi literari L’OFICI D’ESCRIURE. OBJECTIU: SEGRESTAR EL LECTOR.

En aquestes dues jornades, es va maridar poesia, música, vi, gastronomia, patrimoni i escriptura. Periodistes, poetes, editors, músics, comunicadors i escriptors de la talla de Josep Vallverdú, Víctor Amela, Gaspar Hernández, Vicenç Villatoro, Manel Cuyàs, etcètera, van ser alguns dels encarregats d’abordar el procés creatiu des de la seva gènesi amb l'objectiu de presentar l’Escola d’Escriptura de Lleida.

Els dies 15, 22 i 29 de juny de 2015, la literatura i la gastronomia es van tornar a donar la mà en el cicle PAREM TAULA. CUINA, VI I LITERATURA D’AUTOR amb la col·laboració de Pagès Editors. Autors com David Marin, Juan Cal, Montse Sanjuan, Amat Baró, Gemma Casamajó, Josep Ramon Ribé, Vidal Vidal, Jaume Barrull i Marta Alòs van debatre sobre el seu propi procés creatiu al voltant d’una taula, degustant productes elaborats pel restaurant Pinot de Lleida, a les antigues instal·lacions de la Flor de Vimbodí. Un centenar de persones van assistir a aquest cicle. Hi ha previst que, a la tardor, continuem aquests debats un cop al mes.

Els dies 13, 14 i 15 de juliol de 2015 va tenir lloc, dins el marc de la Universitat d’Estiu, el curs EL JOC D’ESCRIURE. INICIACIÓ A L’ESCRIPTURA LITERÀRIA impartit per les escriptores i professores d’escriptura Laura López i Muriel Villanueva sota la coordinació de Montse Parra i Núria Serrate. L’èxit de convocatòria va fer que s’haguessin d’ampliar les 25 places inicials. L’interès i la satisfacció que va suscitar a Lleida un curs per iniciar-se en l’escriptura literària fa pensar que, l’any vinent, hi haurà més oferta al Campus de Cappont.

ON ANEM

A l'obra finalitzada, sigui quina sigui la modalitat escollida. A aconseguir que el talent que tenim a les terres de Lleida no quedi castrat per la manca de recursos pedagògics.

També volem impulsar qualsevol proposta cultural que encaixi amb la nostra filosofia a través de seminaris, tallers, conferències, classes magistrals, etcètera. No dubteu, doncs, a fer-nos arribar les vostres propostes a info@escolaescripturalleida.cat i nosaltres les integrarem en la mesura de les nostres possibilitats.