Mertxe París

Editora, escriptora i professora. Llicenciada en Humanitats i Estudis Àrabs.

Li apassionen els contes, per això els escriu, llegeix i narra tan bé com sap. Professionalment, sempre ha estat dedicada al món del llibre, la literatura i l’edició. L’any 2004 va publicar «Mentre l’Iraq dormia», obra amb la qual va guanyar el Premi Anna Dodas. Ha publicat sobretot contes com ara «Els Enigmes Impossibles del Castell del Rei», «Viatges amb els Bolilos?» i «No tan lluny», entre altres.

És fundadora de Mosaics Llibres (www.mosaicsllibres), editorial especialitzada en conte infantil, juvenil i familiar que aposta per l’edició i la literatura de qualitat. A la vegada, Mosaics fomenta les activitats de promoció de lectura com ara «Contes tu», un projecte de contacontes des d’una perspectiva de gènere. Actualment, també coordina el Màster Món Àrab de la Universitat de Barcelona.

Més informació:

www.mosaicsllibres.com

Estudis universitaris

- Grau d’Estudis Àrabs i Hebreus. Universitat de Barcelona. [2011/2015].

- Llicenciada en Humanitats. Universitat Autònoma de Barcelona. [1997/2001].

- Primer cicle de la llicenciatura de Ciències Polítiques i de l’Administració. Universitat Autònoma de Barcelona. [1995/1997]

Altres formacions no reglades

- Cursos de llengua àrab. Nivell I i II. Escola Al-Fajr (El Caire, Egipte).

- Curs de llengua àrab. Nivell III. American Language Institut in Fes (Fes, Marroc).

- Curs de llengua àrab. Nivell IV. Institute des Langues Habib Bourguiba (Tunis, Tunísia).

- Curs «Tales: Writting for young people» (I, II i III) a Centre for Literacy and Multilingualism (University of Reading). 120 hores [2013-2014].

- Curs «A tale? What’s it?» a Centre for Literacy (impartit per Jack Zipes, University of Reading).

- Curs «Editar para niños. Cómo se construye un catálogo» (2016, Gretel, UAB).

Experiència laboral

[2010/--]- Editora a Mosaics Llibres (www.mosaicsllibres.com).

[2010/--]- Promotora cultural a Mosaics Llibres (tallers de lectura, d’escriptura, coordinació clubs de lectura, activitats de dinamització lectora, contacontes...).

Actualment, coordina el projecte «Contes tu», un projecte de contes des d’una perspectiva de gènere impulsat pel Consorci de Biblioteques de Barcelona.

[setembre/novembre 2015]- Membre del Jurat de l’Etisalat Award, Premi de Literatura Infantil escrita en llengua àrab. Emirats Àrabs Units.

[2013-2014]- Estada professional a Barefoot Books (Oxford) a través del Programa Europeu Erasmus for Young Entrepreneurs.

[2013-2014]- Storytelling a Barefoot Books (Oxford).

[2009/--]- Professora i coordinadora del Departament de Semítiques de la Universitat de Barcelona.

Classes al Màster de Món Àrab i Islàmic (assignatura Literatura I i II).

[2006/2010]- Editora de deParís edicions.

[2005/2006]- Professora de català i alfabetització (Associació Probens / Corbera de Llobregat).

[2003/2005]- Redactora a Pagès editors.

[2000/2002]- Llibretera la llibreria Altaïr (Barcelona).

[1998/2000]- Atenció al client al Temple Expiatori de la Sagrada Família.

[1994/1998]- Professora de català i alfabetització (Associació Empremtes- Alcarràs- Lleida)

Publicacions

[2016]. No tan lluny. Il·lustracions de Laura Garcia Caberol. Mosaics. Lleida.

[2015]. Els Enigmes Impossibles 2. Il·lustracions d’Oriol Caminal. Mosaics. Lleida.

[2011]. Els Enigmes Impossibles. Il·lustracions d’Oriol Caminal. deParís/Mosaics. Lleida.

[2010]. Lleida en Blanc i negre. Institut d’Estudis Ilerdencs. Lleida.

[2009]. Poetes al pati. Institut d’Estudis Ilerdencs. Lleida.

[2008]. Això també és casa teva. deParís/Assoc. Lectura Fàcil/ Departament de Cultura. Lleida.

[2007]. Viatges amb els Bolilos?. Il·lustracions de Neus Vera. deParís. Lleida.

[2005]. Cuando Irak dormía. Editorial Milenio. Lleida.

[2004]. Mentre l’Iraq dormia. Pagès Editors. Lleida.

Llengües

-Català- Materna